Få mindre slanke lårMange kvinder spørger sig selv, hvordan får man mindre lår. Læs svaret her
Rigtigt mange kvinder er rigtigt kede af deres lidt for tykke eller trinde lår. De stiller sig selv spørgsmålet: Hvordan får man mindre lår? Det kan man finde mange gode og mindre gode råd til hos forskellige eksperter, men du kan begynde her med en række gode råd og vejledninger, der kan svare på dit spørgsmål.

 

Du har helt sikkert før hørt, at det er genetisk bestemt om man har store eller tynde lår. Det er naturligvis rigtigt, men det er ikke hele sandheden. For det må aldrig blive en undskyldning for ikke at gå i gang med at få smallere lår, hvis du er ked af dem, du har. Det kan faktisk sagtens lade sig gøre, ligesom man kan ændre på mange andre dele af din krop og fremtoning. Det kræver alt sammen den samme tilgang: Nemlig at du spiser ordentligt og laver de rigtige øvelser. Så enkelt kan det faktisk koges ned til.

 

For at få dine lår til at blive mindre og mere faste er du nødt til at træne dem, samtidig med at du får sænket kroppens overordnede fedtprocent. Det vil samtidig føre flere andre fordele med sig – ikke mindst sundhedsmæssigt. Men præcis hvor meget du i sidste ende er i stand til at tabe dig på lårene, afhænger af din kropsbygning. For langt de fleste er der dog meget at hente ved bare at gøre de rigtige ting og på den rigtige måde.

 

For at få mindre lår skal du igennem tre trin, der er lige vigtige i processen:

Hvad end du ønsker en six-pack på maven, større biceps eller mindre lår er det, du putter i munden, en utrolig vigtig detalje at holde øje med og styr på. Hvis du ikke spise den rette kost, er det nemlig ganske umuligt for dig som kvinde at tabe vægt på lårene. Det, du har brug for, er en diæt med et lavt indhold kalorier. De tomme kalorier i fastfood som burgere, pizza, hvidt brød, kager og meget mere er en direkte årsag til at dine lår svulmer op og gør dem store og slatne. Det betyder dog ikke, at du skal sulte dig selv halvt ihjel, når du ikke får så mange kulhydrater og kalorier. Der er nemlig masser af nærende og sund mad at spise derude. Og det er den kost, du skal have mere af, når du vil have mindre lår. Drop derefter den hurtige og alt for nemme mad som junkfood, hvidt brød, ris, pasta, tortillas og lignende. Der er så mange tomme kalorier i det, og det er du simpelthen nødt til at undgå.

 

Rigtig kost giver slanke lår

Det bedste du kan spise for at få tynde og slanke lår er i stedet avokado, asparges, agurker, salat, radiser, bønner, selleri – ja i det hele taget alle former for grøntsager. Derudover kan du med stor fordel spæde til med lyst kød som for eksempel kylling og fisk. Det lyder måske kedeligt i begyndelsen, men du må stole på, at du ikke har en chance for at få mindre lår med den rigtige mad, uanset meget hvor meget du motionerer og træner samtidig. Og netop motion og bevægelse er tilsvarende vigtigt. Du skal allerhelst ud og røre dig fem gange om ugen. Det kan din krop sagtens klare, for det er ikke jernhård træning, du skal ud for at lave. Det drejer sig om at forbrænde noget fedt. Du skal derfor gå i gang med at løbe, at powerwalke, at jogge eller at cykle. Tænk dog på at cykling ikke er den bedste træning, når det er lårene, du vil arbejde med. Her er løb og gang langt bedre at arbejde med. Så længe at du gør det og sætter det i system, og du samtidigt spiser godkost, vil du begynde at se resultater af anstrengelserne efter en måneds tid til to. Det kan være rigtigt svært at komme ud og løbetræne fem gange om ugen, men det er nødvendigt for at opnå dit mål med at få mindre lår.

 

For det er lige netop det, der gør forskellen på succes og fiasko – nemlig at holde fokus rettet mod målet om at få slanke og lækre lår. En lille detalje, der kan hjælpe dig på de svære dage, når din motivation ikke er i top, er løbende at tage billeder af dig selv og din krop. På den måde kan du selv se resultatet, hvilket meget gerne skulle hjælpe motivationen tilbage på sporet igen. Faktum er, at lårene, numsen og maven er desværre de tre steder på den kvindelige krop, hvor det er sværest at forbrænde fedtet. Derfor er du nødt til at aftale med dig selv, at du vil gennemføre. Det kommer til at tage tid, men resultaterne er det hele værd. Så få løbeskoene på og kom ud på asfalten – og husk nu at spise sundt.