træn baller faste effektivtMotion og sund livsstil er blevet meget populært blandt danskerne. Flere og flere bruger flere timer i træningscentret for at få den perfekte krop, som vi alle går og drømmer om, men dette er ikke nødvendigvis løsningen. Muskuløse arme, en flad mave, tynde ben og baller, der siger spar to, er det, vi vil have. Effektiv træning er det nye – på meget færre tid kan man få en lækker veltrænet krop.
Når man begynder at træne for at få den krop, man drømmer om, er det vigtigt, at man først om fremmest laver sin livsstil om og begynder at spise sundt. Det er vigtig for kroppen, at den får den rigtige mængde af næring således, at den kan bruge energien på at forbrændte al det overflødige fedt, som man vil af med.
Flere og flere bliver i dag medlem af fitnesscentre og anvender alle de maskiner de kan, når de så kommer i fitness. Netop for at bruge alle musklerne og tone kroppen, men der kan gå lang tid, før man ser fremskridt med denne form for træning. De fleste af os vil gerne se resultater hurtigt, og dette gør man ved at bruge alle musklerne i kroppen effektivt og indtage et lavt kalorieindtag. Fedt forbrænder færre kalorier end, hvad muskelvæv gør, hvorfor det er vigtig at træne ens muskler. Styrketræning er en vigtig del af ens hverdag, hvis man gerne vil tone sin krop. Når muskelmassen vokser, hvilken den vil gøre med regelmæssig træning i progression, forbedres evnen til at forbrænde det uønsket fedt.
Styrketræningen skal udføres rigtig, før det går hen og giver resultater.

Træner man forkert, kan det gå ud over ens helbred. Derfor kan det være vigtig at investere i en personlig træner, så man får vist øvelserne korrekt og får den bedst mulige træning samt resultater.
Når man starter på styrketræning, er det vigtigt, at man ikke begynder med at løfte tunge vægte, men at man starter langsomt ud med få kilo og herefter gradvist øger antallet af kilo, således, at man får de rette resultater. Man skal gradvist øge antallet af kilo, da dette vil udfordre musklerne, således musklerne ikke mindst forbliver den nuværende størrelse, men også vokser, så man kan blive større. Når kroppen udsætte for en progressiv stigende belastning, vil den tilpasse sig og derved øge muskelmassen, som så har brug for energi til at holde sig i gang.
Læs mere om faste baller og øvelser her

 

Energien hentes fra det overflødige fedt.

Fedtet er det, der dannes om til muskelmasse. Udover at fedtet bliver til muskler, vil den ekstra muskelmasse også forhøje hvileforbrændingen. Dette vil betyde, at man forbrænder kalorier selvom, man ikke træner. Derudover vejer muskler mindre end fedt, hvilket, for en dame, vil betyde, at hun vil få en slankere krop og ikke blive som en muskuløs bodybuilder, som mange er bange for at blive.
Hemmeligheden til at træne ballerne effektiv er at lave deadlift, så man får runde og faste baller, som man går og drømmer om. Der er en helt speciel øvelse, som træner hele kroppen. En effektiv øvelse, som er rigtig nem at lære. Deadlift er en øvelse, som alle kan lære og en øvelse, som træner mange af musklerne i hele kroppen. Deadlift gør det lettere for dig at lave andre øvelser idet, man får styrket kroppen og får bedre udholdenhed.
Store muskler forbrænder mere og siden ballerne er store muskler, får man ikke bare gode baller, men man øger også forbrændingen.
Går du og drømmer om lækre baller, faste ben og tonede arme, så er det deadliftøvelsen, som skal have din opmærksomhed. Øvelsen er perfekt idet, den træner hele kroppen på en og samme tid, og samtidig kommer man af med alle de overflødige kilo.

Øvelser, der giver faste baller

Deadlift er en nem øvelse, og mange har faktisk udført denne øvelse ubevidst. Det kan f.eks. være hvis man har løftet noget tungt fra gulvet eller har løftet babyen op af sengen. Det er en øvelse, som forbinder underkroppen med overkroppen og gør hele kroppen stærkere. Ved at bruge så mange muskler på en gang, forbrænder man mere fedt. Når man f.eks. fokuserer på benmusklerne med en maskine, fokuserer man på en lille muskelgruppe, hvilket giver en minimal fedtforbrænding. Deadlift styrker altså hele kroppen og på denne måde, bliver man bedre til at udføre andre øvelser som f.eks. mavebøjninger og squats. Squats er en rigtig god øvelse til at træne ballerne effektivt. Ønsker man at udfordre ballerne, kan man tilføje vægt til sine squats. Ydermere kan man udføre øvelsen hiplift. Her trænes ballerne også, og man kan ligeså tilføje vægt til denne øvelse.
Som med alle andre øvelser er det bedst at øge vægten langsomt således, kroppen bliver udfordret og hele tiden er i gang. Deadlift er hemmeligheden bag en veltrænet krop og især baller, men squats og hiplifts er også effektive øvelser til at træne ballerne.